
Organisatie
De organisatie van het IHBV bestaat uit vrijwilligers die zich allemaal samen inzetten voor het verwerven en verspreiden van kennis over hoogbegaafdheid bij volwassenen.
Verschillende vrijwilligers hebben verschillende aandachtsgebieden, zoveel mogelijk passend bij talent en motivatie.
Zo kent het IHBV een sociocratisch bestuur, dat zich zoveel mogelijk faciliterend opstelt aan de overige vrijwilligers.
Het bestuur zorgt voor de vertegenwoordiging naar samenwerkingspartners, de zakelijke en technische ondersteuning van de stichting en het vrijwilligersbeleid.
Het bestuur wordt bijgestaan, van input voorzien en scherp gehouden door een adviescommissie.
HB-Cafés
Het IHBV organiseert op veel plaatsen in het land HB-Cafés. HB-Cafés zijn informele bijeenkomsten waar mensen bij elkaar komen om hun kennis over en inzicht in hoogbegaafdheid bij volwassenen te vergroten en daar met andere belangstellenden in een ongedwongen sfeer over te kunnen praten.
De organisatie van de HB-Cafés is in handen van tientallen enthousiaste vrijwilligers. Alles over de HB-Cafés lees je op HB-Cafe.nl
Onze missie en visie
Onze vrijwilligers
ICT-beheer
Bestuur
Ere-bestuursleden
Advies en goede raad
Vragen en opmerkingen
U kunt met al uw opmerkingen en vragen natuurlijk altijd bij ons terecht via ons e-mailadres secretariaat@ihbv.nl, waarmee u het bestuur aanspreekt. U ontvangt dan binnen 14 dagen een inhoudelijk antwoord.
Klachten
Voor zaken die verder gaan dan een relatief eenvoudig bezwaar of in het geval u zich (ernstig) benadeeld voelt door het IHBV kunt u ook een klacht indienen bij het bestuur. Dit doet u door het contactformulier op de website in te vullen en te kiezen voor type “klacht”.
Klachten
Voor zaken die verder gaan dan een relatief eenvoudig bezwaar of in het geval u zich (ernstig) benadeeld voelt door het IHBV kunt u een klacht indienen bij het bestuur. Dit doet u door het contactformulier op de website in te vullen en te kiezen voor type “klacht”. Omschrijf in het bericht zo duidelijk en concreet mogelijk wat uw klacht inhoudt en stuur dit zo snel mogelijk na de gebeurtenis waardoor u zich benadeeld voelt of waartegen u een ernstig bezwaar heeft, bij voorkeur binnen 30 dagen. U krijgt eerst een ontvangstbevestiging en binnen 14 dagen een inhoudelijk antwoord. Dit kan schriftelijk of mondeling (ook telefonisch) zijn.
Klachtenbemiddeling
Het bestuur streeft ernaar om vragen en opmerkingen zo goed mogelijk te beantwoorden en in het geval van een klacht samen met u tot een bevredigende oplossing te komen. Mocht u toch niet tevreden zijn over de afhandeling van uw vraag of klacht maakt u dit dan kenbaar aan het bestuur. Zij zal dan nogmaals streven naar een adequate oplossing.
Als het ondanks alle inspanningen niet lukt om tot een bevredigende oplossing te komen dan is het mogelijk om een beroep te doen op een klachtenbemiddelaar die zich onafhankelijk van het IHBV opstelt. U kunt contact opnemen met de bemiddelaar via klachtenbemiddelaar@ihbv.nl. De mails die daarop binnenkomen worden uitsluitend en alleen door de bemiddelaar gelezen en behandeld. Ook het bestuur van het IHBV kan als zij dit nodig vindt, de klachtenbemiddelaar vragen om te bemiddelen.
Procedure klachtenbemiddelaar
Ondanks wederzijdse inspanningen van u en het bestuur van het IHBV is het niet gelukt om uw vraag naar tevredenheid te beantwoorden of uw klacht bevredigend op te lossen. U wilt graag de bemiddeling van de klachtenbemiddelaar om alsnog tot een oplossing te komen. Mailt u dan naar klachtenbemiddelaar@ihbv.nl en geef aan dat u graag gebruik wil maken van de mogelijkheid van bemiddeling. De bemiddelaar vraagt eerst naar uw visie en die van het bestuur en zal daarna tussen u beide bemiddelen om een goede oplossing tot stand te brengen.
Verantwoording
Het IHBV heeft per 1-1-2013 de ANBI-status van de belastingdienst gekregen. (RSIN 8223.83.962)
Per 1-1-2014 gelden er aangescherpte regels over welke gegevens deze Algemeen Nut Beogende Instellingen op hun website moeten publiceren. Veel van de gevraagde gegevens stonden al op onze site, op deze pagina verzamelen we de overige gegevens (en meer) :
Beloningsbeleid
Het IHBV werkt voornamelijk met vrijwilligers. Alle functies zijn onbezoldigd. Onkosten worden vergoed mits vooraf afgestemd met de penningmeester en passend binnen een door of namens het bestuur goedgekeurde begroting.
- Jaarverslag 2022
- Jaarverslag 2021
- Jaarverslag 2020
- Jaarverslag 2019
- Jaarverslag 2018
- Jaarverslag 2017
- Jaarverslag 2016
- Jaarverslag 2015
- Jaarverslag2014
- Jaarverslag 2013
- Jaarverslag 2012